torsdag 11 september 2014

Zoya - Odilia

Igår hade min sambo och dotter en Pappa-Dotter-Dag. Hemifrån. De packade skötväskan och åkte till en köpcentrum tillsammans med en vän och hans son utan några mammor som störde! Dottern tar både flaska och bröst som tur är, så pappa kan mata lika bra som jag.
Jag var nervös hela morgonen, men när de väl åkt var det faktiskt ganska skönt. Det första jag gjorde när jag blev ensam var (hör och häpna...) STÄDA! Så fantastiskt skönt det var att plocka, damma och rensa utan att bli avbruten. Lustigt vad man prioriterar annorlunda nu när man är förälder :)


Men självklart ägnade jag mig även åt naglarna! Lacket jag visar idag är det som jag tog bort igår. Då hade jag burit det i tre dagar och den enda slitningen som var ser ni på bilderna. Bara lite tipwear alltså! I flaskan ser färgen lite skum ut, men jag tycker den är riktigt snygg på naglarna. Skimrig koppar skulle jag nog kalla den. Tre något skira lager krävdes för täckning som torkade ganska långsamt. 

Formula: 6 av 10
Färg: 6 av 10


2 kommentarer:

Emelie sa...

Tycker lacket såg trevligt ut! Zoya är ju överlag himla bra också :)

Lackert sa...

Fint lack :) Skönt med lite egentid och pappan tyckte säkert åxå det var kul