onsdag 2 april 2014

Colorama - Urban Turquoise

Idag är det Grön Onsdag igen hos Karin, och det vill jag ju såklart vara med på! Jag missade ju en massa temadagar förra veckan när jag var bortrest så nu måste jag ta igen lite känns det som. Idag kommer en goding från Colorama som ni säkert sett massor av gånger förut. De såldes ut på HM för någon tia i somras och hamnade nog i de flesta nagellacksnördars hem då ;)


Turkos ja, men den drar mer åt grönt enligt mitt tycke. En riktigt fin och somrig grön dessutom, men inte unik. Är man ute efter den här färgen är Urban Turquoise ett bra lack däremot. Billig, lagom stor flaska och bra formula. Två lager täckte bra och torkade utan svårigheter. Glansen var kanske lite fattig. Jag har inget överlack på bilderna. 

Formula: 7 av 10
Färg: 5 av 10



7 kommentarer:

Lottsky sa...

Men alltså, jag har hur många som helst i den nyansen/färgskalan. Och älskar vartenda ett för just den där grönturkosa färgen tokgillar jag! :) Snyggt och blankt och somrigt - unikt spelar ingen roll i min blick så länge det ser fint ut. Och det gör det! :)

Nailtastic sa...

Trevligt, men jag har så många liknande att jag knappast behöver en till. :-)

Lela sa...

Den hamnade i mitt hem och jag gillar den. Både på mig och på dig:)

Karin // Vacker och Underbar sa...

Mycket fin nyans!

Little Miss Nailpolish sa...

Den är riktigt fin, men den hamnade inte hemma hos mig för en kollega till mig fick jättemissfärgade naglar av detta lack. Hon hade iofs inget baslack. Har du märkt nån tendens till missfärgning?

Emma P sa...

Ser ut som en söt vårgrön...

Sanna sa...

Little Miss: Nope, inte den minsta missfärgning fick jag, och då använder jag ett jäkligt dåligt baslack just nu... Typ ihopblandade slattar från massor av olika baslack, haha :P