fredag 18 april 2014

L.A Girl - Alkaline Blue

Jag har så svårt att bestämma mig för vilken min favoritfärg på nagellack är. Jag äger flest lila och gröna, men det är något speciellt med klarblå lack. Jag tror de gör mig lite extra lycklig. Kan man bli något annat än glad när man ser en vacker blå? Nej, jag tror inte det. Alkaline Blue från L.A Girls Metal-kollektion är ett sådant lack som gör mig lycklig ända in i själen. 


Formulan påminner mest om foil tycker jag, med silvriga flecks. Men kolla nyansen. Den är ju underbar. Jag får verkligen inte nog av att se mina naglar prydas av den här typen av blå! Folk på jobbet blev som tokiga av det här lacket dessutom, jag har aldrig fått så mycket komplimanger som när jag bar detta! Två lager räcker fint men torktiden var ovanligt seg för att vara ett foillack. 

Formula: 6 av 10
Färg: 9 av 10



4 kommentarer:

Lottsky sa...

Åh så snyggt! Älskar blå lack i just den klarblå nyansen! Grönt och lila (och rött) tillhör mina favoriter men det är något särskilt med blått på naglarna! :)

Ann-Sofie/Colour it sa...

Ojoj en heeeeelt underbar blå verkligen. :-)

Nailtastic sa...

Håller med om att klarblått är en underbar färg på naglarna. Jag älskar när naglarna riktigt lyser. Alkaline Blue är väldigt fint.

Lackert sa...

Såå snyggt!