måndag 2 september 2013

Blå Måndag: Nubar - Dusk till Dawn

När jag fick hem Dusk till Dawn i ett paket från BeautyBay kom jag inte ihåg varför jag hade beställt den flaskan. Ett mörkblått krämlack, det har ju man ju sett förr. Men jag blev verkligen förvånad när det kom på naglarna! Det var en mycket mer levande blå än vad jag trodde.


Den är inte helt mörkblå, utan drar mer mot vanlig blå. Det "poppar" dessutom lite på naglarna vilket gör att de ser så fräscha ut. Dessutom var formulan väldigt bra, likaså torktiden. Två lager på bilderna. 
Jag är positivt överraskad, men kanske inte överlycklig. Jag kommer nog använda den igen alla fall. Och den passar ju utmärkt på Toves Blåa Måndag! 

Formula: 9 av 10
Färg: 6 av 10



4 kommentarer:

Alexandra sa...

Väldigt fin och klassisk färg.

Helena / Lacky Corner sa...

Åh vad fint! Påminner inte det lite om China Glaze Man Hunt?

Gelic sa...

Väldigt fint! :D Ibland har jag också beställt lack och sen när de kommit hem undrar man varför, dock så brukar det ju ändra sig efter man lackat. Nubar har ju dessutom rykte om att vara kvalitetslack så det skadar ju inte att ha.

Camilla sa...

Jättefin blå! Väldigt användbar tror jag. Jag har bara några Nubar, holo, och formulan är ju superbra på dem i alla fall.