tisdag 24 september 2013

HM - Nude Dude: Funky French

Häromdagen kände jag för att lacka med något lugnt lack. Ni känner ju säkert igen er när man liksom tröttnar på starka färger, glitter och liknande, och bara vill ha något nudefärgat eller genomskinligt på naglarna. Därför sträckte jag mig efter Nude Dude från HM som låg i ett sexpack jag köpte för ynka 10 kr för några månader sedan. 


En behagligt färg, dock lite för mörk tycker jag. Den hade varit finare om den var en nyans ljusare. Formulan var ganska jobbigt, lite för tjock. Sen ville den inte riktigt torka. Därför tog det endast någon timme tills jag tröttnade. Tipparna hade fått märken, och Seche Vite krympte det ganska mycket. 



Vid det här laget ville jag att det skulle hända lite mer på naglarna. Nu hade jag fått min dos av "lugna lack." Så jag plockade fram Nordic Cap - NP12 samt den vita Depend - 331 och gjorde en typ av funky french. Inte jättekul kanske, men lite roligare än Nude Dude ensamt. Vad tycker ni?  


1 kommentar:

Lottsky sa...

Snyggt tycker jag! Ibland tycker jag det ser så stylish och fräscht ut med lugna färger och grafisk nail art på. Gillar idén! =)