måndag 30 september 2013

Gina Tricot - Puff Powder

Måndag igen! I vanliga fall är den blå, men det har varit blått hela helgen på min blogg, så jag tänkte hoppa Blå Måndag idag. Vill ni ändå se blåa manikyrer tycker jag ni ska besöka Tove!
Jag tänkte visa basen från lördagens manikyr, nämligen Puff Powder från Gina Tricot. Ett nudefärgat lack med skimmer. I vissa ljus ser den ljusrosa ut, men jag väljer att kalla den för nude med skimmer.


Naglarna ser verkligen fräscha ut med såna här lack! Skimret gör det också lite mer spännande än ett vanligt nudelack. Jag har två lager på bilderna, och massor av VNL som ni ser. Men jag tycker att det är finare med lite vit kant, det blir nästan som en diskret fransk manikyr. Tyvärr var formulan lite kladdig, men den torkade ändå ganska fort. Kan inte bestämma mig om det här är en jelly eller en kräm, den är ju transparent, men inte så glansig som jellysar ska vara. Den funkade däremot till jellymackor! 

Färg: 6 av 10
Formula: 6 av 10