måndag 30 september 2013

Recension: HM Express Nailpolish Remover (Dip In)

Förra veckan när jag var på lackjakt på HM såg jag att de nu sålde sin egna Dip In Remover. Den kanske har funnits länge, men jag har inte sett den. För endast 39:50 kr stillades min nyfikenhet och den fick följa med hem. Jag brukar inte ta bort hela manikyrer med dip in-burkar, men jag tänkte göra ett undantag nu för att testa den ordentligt. Hittills tycker jag att Vitrys Dip In Remover är den klart bästa, men den kostar typ 70-80 kr och det är lite väl dyrt tycker jag.



Vid första användningen blev jag positivt överraskad, då hålet i skumgummit var så tajt! Väldigt bra, och nagellacket försvann i ett kick. Den är dessutom lite räfflad inuti, också bra! Jag hade ett hololack med 2 lager SV, lite svarta prickar och ytterligare 1 lager SV på naglarna, så jag tycker ändå att jag gav den en utmaning. Skumgummit är dessutom mjukare än i andra burkar, inte alls lika rivigt.
MEN. Den luddar. Nu har jag använt den till att ta bort 3 hela manikyrer och det är ganska mycket skumgummirester på fingrarna när lacket är borta. Dock är det väldigt lätt att få bort dem, bara att dra fingret mot en handduk. Därför tycker jag ändå att den gör sitt jobb, och man får ju det man betalar för. För 40 kr är det värt det. En bra budgetalternativ, men är man rädd för ludd ska man inte köpa den. 

1 kommentar: