torsdag 28 november 2013

Nordic Cap - NP14

Idag är det torsdag, och såklart även Pink Thursday hos Emma! Igår såg jag att hon har pysslar ihop utmaningar till några torsdagar framöver, men jag hade redan förberett detta lack i måndags, så jag får hoppa utmaningen denna vecka. Hoppas hon godkänner mig ändå :)


Jag tänkte visa ett blekrosa lack idag, lite jordgubbsmilkshake över det. Det ser krämrosa ut i flaskan med vitt skimmer som jag tyckte såg fint ut. Tyvärr försvann skimret nästan helt på naglarna, och därmed också det fina med lacket. I solen försvann även färgen, och det blev nästan nudefärgat. Så tyvärr blev det här en besvikelse för min del. Formulan var däremot bra, två lätta lager och snabb torktid. Nordic Cap kan verkligen göra lättlackade lack till guldtian! 

Formula: 8 av 10
Färg: 2 av 10


1 kommentar:

Ann-Sofie/Colour it sa...

En härlig sommarnyans. Lite för ljus för mig, men det är ändå bra att ha såna här nyanser hemma, för de kan behövas ibland. :-)