tisdag 5 november 2013

Sensinity - 27 Naranja

Är det bara jag som ofta har lite för bråttom med att fotografera naglarna precis efter att man har lackat klart? Igår var ett bra exempel på det. När Seche Vite bara fått torka i några sekunder bestämde jag mig för att fota, vilket slutade med att jag körde in lillfingret i en dörrpost. Jag hann således bara få ett enda foto som jag är nöjd med. Typiskt. Högerhanden fick agera modell på sista kortet, men den är aldrig lika bra som vänster...


Orange/röd/korall. Färgen är helt olika i alla ljus. Men väldigt fin, jag älskar dessa nyanser! Den ska lukta naranja (apelsin) men det kändes bara när lacket var torrt tycker jag. Under själva lackningen luktade det mest kemikalier som nästan gav mig huvudvärk, och då är jag i vanliga fall absolut inte känslig för nagellacksdoft. 
Tre stinkande lager slutade det med, och då anade jag fortfarande lite VNL. Torktiden var mycket bra, likaså tjockleken och penseln. Dock åker betyget ner p.g.a. "doften."

Formula: 4 av 10
Färg: 7 av 10


3 kommentarer:

Ann-Sofie/Colour it sa...

Väldigt fin färg. :-)

Amelia sa...

Färgen var fin, men vart inte så sugen när du beskrev doften haha :)

Nailtastic sa...

Men guuud vilken vacker färg!