tisdag 13 maj 2014

Colorama - Purple Gem

Har det hänt er att ni glömt var ett lack kommer ifrån? Häromdagen när jag letade efter en lila kräm hittade jag Purple Gem, och jag kan inte minnas var jag fått den ifrån. Det är helt borta. Min sambo brukar säga att jag har världens bästa nagellacksminne då jag minns var jag köpt alla samt vilket lack jag bar vid särskilda tillfällen, men jag kan bannemej inte komma ihåg var Purple Gem kommer ifrån. Lustigt.


Oavsett ursprung är det en trevlig nyans, även om den drar mer mot rosa på bilderna är vad den gör IRL. En skimrig lila med en diskret duokrom effekt. Jag la ett annat lack över detta så jag har inget överlack på bilderna, men visst är det fin glans ändå? Riktigt glossigt faktiskt. Två lager funkar, bra formula men något seg torktid. 

Formula: 7 av 10
Färg: 5 av 10




1 kommentar:

Lackert sa...

Härlig färg och väldigt snygg glans på det