torsdag 29 augusti 2013

China Glaze - Bellow Deck

Att Bellow Deck låg otestad i nästan 2 veckor är en gåta för mig. Det är en nyans som brukar locka, och det blev ju ännu bättre när den kom på naglarna! Den har ett par år på nacken, om jag inte missminner mig tillhör den Anchors Away-kollektionen som kom 2011.


Jag trodde att den skulle vara lite murrigt brun, men på naglarna blev det istället svagt plommon! Det är en droppe lila i minsann, som gjorde färgen lite mer levande. Väldigt stilfullt tycker jag, den här kommer funka på jobbet! Som vanligt upplever jag China Glazes formula som något rinnig, och att penseln är lite för lång. Men jag börjar vänja mig nu, så appliceringen går bättre och bättre. Två lager räckte dock. 

Formula: 7 av 10
Färg: 7 av 10



3 kommentarer:

Gelic sa...

Härlig färg, perfekt lack om man vill vara neutral men ändå "målad", fint till hösten också.

Helena / Lacky Corner sa...

Jag tycker nog det är bra att den lutade mer åt det lila hållet på nageln. Fint lack :)

Nailtastic sa...

Inte så spännande, men ett bra lack att plocka fram när man känner för något o-skrikigt på naglarna.