torsdag 15 augusti 2013

Cult Nails - Scandalous

Cult Nails hade jag faktiskt inte hört talas om förrän jag såg ett inlägg hos LeLack. Hon hade fått ett utskick med några färger som hon recenserade. Jag fastnade totalt för My Kind of Cool Aid (ska visa det en annan dag) och färgen jag ska visa nu, Scandalous.


Scandalous är ett korallfärgat jellylack. Jag är inte mycket för jellys, men den här kunde jag inte motstå. Den är lite starkare än många andra korallfärger, och riktigt glansig. Den set blöt ut efter att den har torkat, vilket jag gillar :) Dock tycker jag ändå att den såg mer spännande ut i flaskan än vad det gjorde på nageln, kanske för att nagelfärgen lyser igenom? Det är trots allt en jelly, och jag behövde fyra lager för att det skulle täcka. Formulan är bra, möjligtvis lite tunn. Däremot tycker jag att torktiden är ovanligt bra för en jelly!

Jag köpte mina Cult Nails-flaskor hos Fairy Nails, där de kostar 119 kr styck. Så fort plånboken tillåter kommer jag köpa fler, är speciellt sugen på två färger som heter Princess och Deal with it :) 

Har ni några lack från Cult Nails? 

Formula: 7 av 10
Färg: 8 av 10



Inga kommentarer: