fredag 16 augusti 2013

China Glaze - Life is Rosy

Life is Rosy är från China Glazes vårkollektion Avant Garden som släpptes i början på detta år. Jag tycker inte att den kollektion lockade så mycket, de flesta färger har man sett förr. Men jag äger ett par riktiga guldkorn därifrån, varav Life is Rosy är mitt nyaste tillskott. :)


En härlig gammelrosa med underbar glans! Inte så jag hoppar och skriker av lacklycka, men väldigt trevligt att vila ögonen på. Det får sitta kvar under dagen i alla fall. Jag tror denna tilltalar många, och den kommer fungera på jobbet i höst där jag inte kan bära för skrikiga färger. 
Jag har två lager på bilderna och formulan var bra. Dock aningens tjock, om man inte var uppmärksam kunde den valla sig lite. Olikt China Glaze tycker jag, deras lack brukar snarare vara aningens rinniga... 

Formula: 7 av 10
Färg: 7 av 10



Inga kommentarer: