onsdag 28 augusti 2013

Essie - Snap Happy

Den här flaskan hittade jag längst ner i en reakorg på HM för 20 kr. Tjugo kronor!! Jag snappade åt mig den snabbare än blixten, fast det inte ens är en unik färg. Men jag menar, en stor Essie-flaska för 20 kr, jag hade tagit den även om den var tom :P


Den har det söta namnet Snap Happy och har en klarröd krämfärg. Den kom ut med Essies Winterkollektion 2012 och är den enda flaskan jag äger därifrån. Jag trivs inte riktigt i den här röda nyansen, men när jag har "Nagellackskväll" här hemma med väninnorna går alltid den här hem. Så jag antar att det är en färg som passar många, gärna om man har lite mörkare hudton. 
Essies borste är super tycker jag, och likaså formulan i denna. Tre lager för bästa täckning, och det är en fröjd att måla med. 

Formula: 9 av 10
Färg: 6 av 10




När jag hällde upp mjölk i kaffet såg jag att det nästan 
var exakt samma färg :P Alltså kan vi kalla 
Snap Happy för "mjölkpaketsröd."

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Vilket kap!

Nailtastic sa...

20 kr?! Vilket fynd! Det är en jättefin färg, jag har själv funderat på skaffa den tidigare.

Gelic sa...

20 kr låter som ett toppenkap, hade jag också lätt köpt den för! :D

Helena / Lacky Corner sa...

Det är var ett trevligt fynd!

Tycker den ser mycket fin ut och jag får väl ta och prova min flaska snart.