söndag 13 oktober 2013

NailArt Sunday - Skittlette

Hej allihopa! Idag har LeLack gett oss temat Skittlette på sin NailArt Sunday. Om ni undrar vad sjutton det är (jag visste inte heller...) så kan ni läsa en väldigt bra beskrivning HÄR. Himla roligt tema, och det ska bli superkul att se allas tolkningar!
Jag ville göra något roligt med lite höstfärger. I Uppsala är hösten otroligt vacker nu, med massor av olika färger i träden! Den här perioden när träden är som färggladast, men innan alla löv faller till marken är som bäst tycker jag.


Jag valde en orange bas på alla fingrar utom lillfingret. Sedan gjorde jag stripes med hjälp av stripingtejp på lång- och ringfinger, samt gul bas med glitter på lillfingret. Visst blev det lite coolt och höstigt? Jag är faktiskt nöjd! Jag hoppas att jag har förstått temat rätt nu bara ;) Lista på vilka lack jag har använt finns längst ner! 




Nordic Cap - NP18 (gul)
Nordic Cap - NP08 (grön)
Nordic Cap - NP07 (orange)
Color Club - Wish upon a Rock-Star (glitter)
Stripingtejp

9 kommentarer:

Jennysjox sa...

Jättesnyggt. Vilken glad färgkombination!

Emma P sa...

Supercoolt, gillar särskilt effekten med tejpen! Och älskar att man får göra så mycket i en skittlette, perfekt när man har många lack som man vill ska komma ut i dagsljuset:)

Ann-Sofie/Colour it sa...

Så färgglatt och härligt. :-)

Gelic sa...

Jättesnyggt! Speciellt färgerna till accentnaglarna med tejpen! :D

Helena / Lacky Corner sa...

En färgglad och rolig en. Jättefin!

Lela sa...

Kan helt klart känna lite vibbar av hösten via din Skittlette:)

Karin // Vacker och Underbar sa...

Oh denna var fin!

Amy sa...

Fina färger man blir glad av! :)

Camilla sa...

Höstfärgerna är verkligen underbara! Jätteglad och fin tolkning du gjort också!