torsdag 3 oktober 2013

Viva la Diva - 38

Jag trodde att Viva la Diva hade namn på sina flaskor? Men jag måste inbillat mig det, för på mina flaskor finns bara tråkiga nummer. Så himla trist. Det kan ju inte vara så svårt att hitta på namn till sina lack?
Min allra första lackning med Viva la Diva blev tyvärr en sorglig historia. Färgen är fin, men formulan var bedrövlig.


Isig, skimrig ljusblå. Färgen är jättefin, inget fel på den. Hade ganska höga förhoppningar på detta lack som tyvärr krossades helt. Jag har fem (5!!) lager på bilderna, och då fortfarande VNL om man håller nageln mot ljuset. Ändå vill jag inte klassa den som en jelly. Den är bara extremt skir och har alldeles för lite pigment. Dessutom torkade den aldrig. Den åkte av fort kan jag säga. Jag hoppas mina andra Viva la Diva är bättre! 

Formula: 2 av 10
Färg: 6 av 10



2 kommentarer:

Esa sa...

Låter som om den är mest lämplig för layering... Oh, kan du inte prova med underkläder en annan gång? Nude eller en liknande blå - eller svart, för kanske kan det mörka locka fram den duokroma skiftningen som anas i flaskan?:)

Sanna sa...

Esa: Bra idé! Det ska jag absolut göra. Som du skriver har ju lacket potential när man kollar på flaskan!