lördag 19 oktober 2013

United in Pink: Nubar - Caribbean Coral

Näst sista dagen på United in Pink. I morgon avslutar vi med LeLacks NailArt Sunday som såklart har temat Rosa Bandet! Det ska bli jättespännande! Men vi har lördagen kvar och såklart kommer jag visa ett rosa lack idag med.


Jag tycker inte att denna är korallfärgad, så namnet är lite missvisande. Fast karibiska koraller kanske har den här färgen? Jag vet inte, jag har inte varit i Karibien. Men den är vacker! Magenta/gammelrosa med en droppe lila skulle jag nog kalla den. Den har legat otestad hos mig jättelänge för jag trodde inte att jag skulle gilla den. Men den levde upp på naglarna, och jag gillade den faktiskt! Harmonisk, snygg och lagom färgstark. Dessutom trevlig att lacka med. Två lager för full täckning räcker. Torktiden var lite seg, men inget som Seche Vite inte kunde råda bot på. 

Formula: 7 av 10
Färg: 7 av 10





4 kommentarer:

makeupbyblowfish sa...

Den här var fin :) Jag är sugen på att köpa fler Nubar, de verkar så bra. :)

Amy sa...

Inte riktigt min färg men passade fint på dina naglar.
Jag har bara ett lack från Nubar, måste nog ändra på det. ;)

Gelic sa...

Nä, korall skulle jag inte heller kalla detta.. magenta känns bättre. Fint var det iaf :)

Lela sa...

Hade varit häftigt med koraller i den färgen men nej, namnet är helt klart missvisande. Lacket var mycket snyggt, ett lack jag tror att jag hade stormtrivts i.