söndag 26 januari 2014

5 Lack 14 Manikyrer: NailArt Sunday

Dags för dag 7 i temat som faller på LeLacks NailArt Sunday. Temat är fritt den här veckan så jag passade på att testa en manikyr jag såg när jag googlade inspiration för ett tag sedan. Jag vet inte vad den kallas, men den består av två färger på nageln som separeras av en tredje färg i en smal linje, gjord med hjälp av stripingtejp.



Jag är riktigt nöjd med mitt verk, synd bara att lillfingernageln ser så löjlig ut nu när den är så kort ^^ Det är en rolig manikyr att göra. Jag grundade med OPI - My Favortite Ornament, men endast i mitten på nageln för att spara på dropparna. Sedan lade jag stripingtejp i mitten och målade försiktigt dit Zoya - Anja och IsaDora - Combat Khaki på varsin sida tejpen. Dra bort tejpen, och manikyren är klar! 
Vad tycker ni? 

7 kommentarer:

annkicki sa...

Kul att göra dom lite olika.
Snyggt!!

Gelic sa...

Jättesnyggt! Gillade detta skarpt. Trist period nu under vintern då naglarna chippar och går av. Jag har lagningar på 4 naglar och igår chippade en bit bort när jag lekte med hunden så alla fick bli en smula kortare. Längtar till sommaren då naglarna mår bättre :)

Emma P sa...

Väldigt snygg och elegant manikyr!

Lela sa...

Vet inte om det är blockmanikyr du letar efter men det är det jag spontant kommer att tänka på.
Fina färger ihop med det silvriga som bryter av där på mitten.

Lackert sa...

Tjusigt :)

Ann-Sofie/Colour it sa...

Såååå vackert! :-)

Helena / Lacky Corner sa...

Nice! Ser elegant och lyxigt ut på något sätt.