fredag 17 januari 2014

Essie - Too Too Hot

Röda krämlack gillade jag inte förut, men har liksom återupptäckt dem de sista månaderna. Nu samlar jag på mig hur många som helst istället, jag får inte riktigt nog. Too Too Hot är stiligt rött med en liten gnutta korall. Jag bar det faktiskt två kvällar i rad förra helgen och tröttnade inte alls. Dock är det ett inomhuslack, anledningen kan ni läsa lite längre ner.


Fast jag verkligen gillar färgen, störde jag mig lite på att det typ var omöjligt att bygga upp någon glans! Det vägrade, hur mycket Seche jag än vräkte på. Formulan var i övrigt bra, men jag gillar glans så betyget åker ner p.g.a det. Därför passar Too Too Hot bättre som inomhuslack. På bilderna har jag två lager och ett lager Seche. Jag testade med hela tre lager överlack innan jag gav upp jakten på glansen. 
Formula: 6 av 10
Färg: 7 av 10