lördag 4 januari 2014

OPI - Number One Nemesis

Nemesis är ett underbart ord tycker jag. Rakt översatt till svenska blir det typ "ärkefiende" vilket inte är lika underbart, men det är ett roligt ord att säga i alla fall. Number One Nemesis blev min genom en tidningsprenumeration och tilltalade väl mig inte så mycket när den levererades. Den såg grå ut i flaskan, och det är ju inte min favoritfärg på nagellack direkt.


Väl på naglarna levde den upp lite grann. Det är ett guldigt skimmer i som gjorde att den blev finare än jag trodde. Sambon gillade det här lacket, han tyckte att det klädde mig jättebra. Men nja, inget jag hyllar. Däremot var egenskaperna kanon. Två lager och bra torktid. Jag har faktiskt använt den i nailart flera gånger och där är den toppen! Slutsatsen blir att det är ett användbart lack för mig men inte på egen hand kanske.

Formula: 9 av 10
Färg: 4 av 10 



4 kommentarer:

Lela sa...

Blev inte heller så begeistrad över detta när jag köpte och bar det. Lite mehä över det.

Unknown sa...

Oj vad snyggt :) älskar det nu till vintern!

Helena / Lacky Corner sa...

Min slutsats blev ganska lik din. Bra till nailarts, men inte något jag kommer att bära på egen hand igen.

Lackert sa...

Tycker det ser fint ut. Har inte hunnit testa mitt än