torsdag 9 januari 2014

Billiga Veckan: Nordic Cap - NP18

Höstigare än så här kan det nog inte bli! Vilken underbar gul nyans! Jag blev verkligen förvånad när jag hade målat klart med Nordic Caps NP18, det levde verkligen upp på naglarna. Nordic Cap är ett mycket prisvärt märke, med lack för endast 10 kr. Det är 11 ml i flaskan, bra kork/pensel och snabb torktid. Dessutom brukar hållbarheten vara bra på deras lack!


NP18 är inte riktigt helt gul, utan har en liten dragning mot orange, eller typ bränd gul. Det ger den en varm ton som blev riktigt snygg på mina naglar. Tyvärr verkar jag ha fått ett måndagsexemplar för den var inte rolig att måla med. Tjock med tunn på samma gång, seg och klumpig. Tack och lov torkade den ganska snabbt. Tre lager behövdes, men då är det fortfarande lite VNL som ni ser. Det stör mig inte alls, snarare tvärtom! Lite thinner kanske fixar formulan. 

Formula: 4 av 10
Färg: 7 av 10




1 kommentar:

Lela sa...

Har testat denna (ligger opublicerad i arkivet) men upplevde inte formulan som dig. Mitt var tunnare och krävde sina lager innan det gav ordentlig täckning.