fredag 7 mars 2014

China Glaze - Sci-Fly By

Här kommer halvtråkiga bilder på ett fint lack. Det fanns inte en tillstymmelse till sol under dagarna jag bar Sci-Fly By och det var svårt att locka fram regnbågarna på bild under andra ljus. Men de finns där! Sci-Fly By tillhör China Glazes Hologlam-kollektion och är det andra lacket jag testar därifrån.


Färgen är krispigt isblå som var riktigt snygg även i skugga. Många hololack kan bli trista i vanligt ljus men så var inte fallet med denna! Något holosjuk, men det märktes bara på första lagret. Jag nöjde mig efter tre, först då tyckte jag det blev helt jämnt. Torktiden var mycket bra. Jag gillar Sci-Fly By! 
Glöm inte att kika in hos Kerstins Holofredag för fler hololack!  

Formula: 7 av 10
Färg: 7 av 10



5 kommentarer:

Helena / Lacky Corner sa...

Jag visar det något mörkare Strap on your moonboots från samma kollektion. Ett gäng lack som växer mer och mer i mina ögon!

Nailtastic sa...

Jag har fortfarande nite testat min flaska. Längtar efter våren med sitt solljus så kan man frossa i holo.

Lackert sa...

På sista bilden skymtar man allt regnbågarna, härlig blå nyans

Emma P sa...

Det är vackert även fast det inte var så mkt sol, regnbågarna är så släta...

Kerstin sa...

Synd på solbristen, men man vet ju hur fina hologlamregnbågarna är :)