lördag 22 mars 2014

OPI - Glints of Glinda

Våren 2013 släppte OPI en Soft Shades-kollektion i samarbete med Disney och The Wizard of Oz-filmen. Den väckte inget köpbegär hos mig direkt, även om flera av lacken såg fina ut på andra. Men jag upptäckte att jag hade dåligt med nude-lack i samlingen och bestämde mig för att leta reda på ett. Turen föll på Glints of Glinda från ovannämnda kollektion som jag hittade på en blogsale.


Naglarna ser verkligen oförskämt fräscha ut i sådana här lack, men speciellt roligt är det ju inte. Jag tröttnar på en gång. Dock användbart om man befinner sig någonstans där diskreta naglar är ett måste. Jag använde Glints of Glinda som bas på min franska manikyr jag visade förra söndagen, och det passade den utmärkt till. 
På bilderna har jag två tunna lager och då lyser hela nageln igenom som ni ser. Vill man ha ett helt opakt nude-lack ska man inte köpa detta alltså. Jag är dock mycket nöjd, detta kommer verkligen komma till användning! 

Formula: 7 av 10
Färg: 6 av 10



3 kommentarer:

Nailtastic sa...

Det ser verkligen jättefint ut på dig, riktigt stylish! På mig såg det mest hemskt ut.

Lackert sa...

Verkligen det perfekta lacket till en fräsch fransk manikyr

Lottsky sa...

Snyggt! Fräscht och classy. Själv skulle jag inte kunna motstå att göra en glittermacka eller pondicure... :)