måndag 24 mars 2014

E.l.f - Lilac

Här kommer ganska tråkiga bilder på ett inte speciellt spännande lack. Solen hann gå ner innan jag fick chansen att fotografera så jag bestämde mig för att ta lampbilder istället. Det brukar jag aldrig göra, men färgen stämde så pass bra under lampan så det fick gå för den här gången. Lacket heter Lilac och är en ganska dammig ljuslila.


Ljuslila brukar gå hem hos mig men det var något i den här nyansen som inte klickade. Den är lite tråkig och intetsägande tror jag. En väldigt diskret färg som säkert faller andra i smaken, speciellt om man inte vill ha färgstarka naglar, men som sagt passade den inte mig. Formulan var helt okej, tre tunna lager. Dock ville den inte riktigt härda och fick lätt rynkor. Men alla lack kan ju inte vara underbara, så är det ju! 

Formula: 5 av 10
Färg: 3 av 10



4 kommentarer:

Ann-Sofie/Colour it sa...

Underbar lila!! Gillar! :-)

Emelie sa...

Fin och vårig färg, men jobbigt när lacken inte härdar :/

Gelic sa...

Fin färg ändå, sådär syrenlila tänker jag och då blir jag lite extra vår/försommar-sugen.

Little Miss Nailpolish sa...

Kanske inte ett superunikt lack, men fint ändå :) Bra bas till nail art? ;)