torsdag 6 mars 2014

Nordic Cap - NP35

Idag tänkte jag visa ett av presentlacken jag fick av min kära mor i födelsedagspresent i torsdags! Det var många spännande färger att välja mellan, men turen föll tillslut på NP35. Den såg ut att ha lite metallisk eller foil-aktig formula i flaskan, vilket inget av mina andra Nordic Cap har.


Och ja, visst påminner det om foil. Inte metallisk kanske, men gått om skimmer finns. Det är en ganska tråkig färg, men den blev finare på naglarna än vad den ser ut att vara i flaskan. Stilsäkert som passar till det mesta, ett bra kontorslack. Den täcker bra, två lager funkar fint. Tyvärr var ytan lite skum, den ville inte riktigt härda. På sista bilden ser man tydligt hur Seche Vite lämnade märken på två fingrar, så jag tror man måste vänta lite längre med att lägga överlack än vanligt. 



3 kommentarer:

Lela sa...

Färgen var si så där men jag gillar den melerade finishen.

Lackert sa...

Ser fint ut :) Tror inte att jag har denna färgen

Nailtastic sa...

Inte riktigt min typ av lila. Ett mellanlack för mig.