torsdag 20 mars 2014

Essie - Rock the Boat

Toppenlacken från Essies Naughty Nautical-kollektion verkar aldrig ta slut. Rock the Boat är det fjärde jag testar och jag är lika kär som i de andra. Det är nog silverskimret och de våriga färgerna som gör det, även om vi har snö och minusgrader här i Uppsala just nu.


Jag är inte helt nöjd med bilderna, jag tror jag var lite stressad när jag fotograferade. Det är inte så dammigt i nyansen som det ser ut som här, utan är lite mer lysande blå. Skimret ger lacket lite djup och gör det aningens mer spännande än ett vanligt babyblått krämlack, för sådana har man ju sett förr. Formulan är lika bra som hos systerlacken! Två lager, Essies breda borste och helt okej torktid. Riktigt vårig och mysig färg! 

Formula: 8 av 10
Färg: 7 av 10



5 kommentarer:

Lottsky sa...

Åh, vackra Rock the Boat, så fint! När jag använde mitt kunde jag nästan inte slita blicken från fingrarna. Vilsamt och ändå en färglklick!

Gelic sa...

Jättefint :D Tycker det känns som ett sånt lack som funkar på vintern (som lite sådär isig) och på våren som pastellfräsch. :D Perfekt för den här knasiga vintern/våren ;)

Nailtastic sa...

Det här var vackert, skulle absolut kunna tänka mig det.

Lackert sa...

Detta såg härligt ut, färgen är verkligen underbar å glittret

Lela sa...

Vad fint med det minimala silverglittret.