måndag 17 mars 2014

Scratch Nails - One Apple a Day

Jag har fått upp ögonen lite för Scratch Nails nagellack. Tyvärr är de väldigt dyra (165 kr på Åhléns) men ibland reas de ut för 50 kr och det är de absolut värda. De jag har testat har haft utmärkta egenskaper och härliga färger. Idag tänkte jag visa äppelgröna One Apple a Day som var just ett 50-kronorsfynd.


Två lättlackade lager som täcker bra och torkar fort. Den var lite kladdig så det blir inte full pott, men den var ändå väldigt lätt att kontrollera. Färgen är underbar, riktigt lysande med en jättefin glans även utan topplack. Passar hur bra som helst nu på vårkanten! Jag är mycket nöjd med mitt fynd. 

Formula: 8 av 10
Färg: 7 av 10



2 kommentarer:

Nailtastic sa...

Jag tycker Scratch Nails överlag känns lite tråkiga, det är för mycket frost och 80-tal i deras sortiment. Det här var en fin äppelgrön i alla fall.

Lackert sa...

Härlig färg, Granny Smith äpple