lördag 1 mars 2014

Essie - Full Steam Ahead

Från Essies vårkollektion förra året, Naughty Nautical, kom den här söta skapelsen som jag visar idag. Ljuslila Full Steam Ahead. Genomgående i kollektionen är det diskreta med ack så fina silverskimret som verkligen gör sig i lila bas.


Jag måste försöka hitta en stor flaska av Full Steam Ahead, för det här är ett superlack! Bedårande färg som ser lite för gulligullig ut i flaskan, men blir superstilig och lagom färgstark på naglarna. Underbart vårlack! Två lager räcker bra, formulan är fantastisk och den glänser fint även utan Seche. Torktiden är helt okej. Men det bästa med det här lacket är att jag bar det i 5 dagar utan den minsta chippning. Mina naglar chippar alltid efter ett dygn max, lack sitter aldrig längre än så. Utom detta! Detta är andra gången jag bär det och det var likadant första gången. Behöver jag förtydliga att jag älskar det? 

Formula: 10 av 10
Färg: 8 av 10



6 kommentarer:

annkicki sa...

Jättefin lila, har kollat på den flera gånger men inte kommit till skott.

Nailtastic sa...

Silverskimret är vackert till den lila basen.

Susanne sa...

Toppenfint! Ett lack som finns med på min önskelista. Kul att höra att det var så hållbart också. Upplevde samma sak med Essies Aruba Blue som inte hade chippat när jag tog bort det efter 5-6 dagar.

Alina sa...

snygg färg!

Ha en fin kväll! =)

Lela sa...

Sött.

Lackert sa...

Riktigt vackert :)